Játékszakkör az iskolában
A TÁMOP 3.3.14.A-12/1 Testvériskolai kapcsolatok kialakítása az ózdi II. János Pál Katolikus Általános Iskola és a mezőkövesdi Szent István Katolikus Általános Iskola között című pályázat szakmai munkatervében szerepel 60 órás játékszakkör megtartása.
A foglalkozásokra pénteki napokon 15.15 – 16.00 között kerül sor. A gyerekek forgószínpadszerűen, kb. 2 hetenként vesznek részt a foglalkozásokon.
A program kezdetén összeállítottam a foglalkozások tematikáját, anyag, cél, eszköz, módszer meghatározásával. A célom a motiváció, a sokszínűség, a kötetlenség. A fejlesztés a játék által spontán történik.
A problémamegoldó, kreatív gondolkoztatás lépései és a megismerő készségek, képességek itt a játék során közvetlenül nyilvánulnak meg. Az érzelmi intelligencia körébe sorolható személyiségvonások, viselkedésformák – kapcsolatteremtés, türelem, udvariasság, sportszerűség, döntési felelősség, stb. kialakítása fontos feladatom. A foglalkozásokon megismerkedhetnek a gyerekek táblajátékokkal, dobókockás játékokkal, logikai rejtvényekkel, sík- és térbeli kirakókkal, keresztrejtvényekkel, népi játékokkal, kártyajátékokkal is.
Egyszerűbb játékokat maguk is elkészíthetnek, ötletet adva a játékok továbbfejlesztésére. Megismerkedhetnek a táblajátékok történeti érdekességeivel.
Gáspárné Molnár Márta
Néhány kép a foglalkozásokról:
- Gyufarejtvények
- Gyufarejtvények
- Gyufarejtvények
- Gyufarejtvények
- Gyufarejtvények
- Gyufarejtvények
- Malom
- Malom
- Malom
- Malom
- Malom
- Malom
- Ismerkedés a sakkal
- Ismerkedés a sakkal
- Ismerkedés a sakkal
- Ismerkedés a sakkal
- Ismerkedés a sakkal
- Ismerkedés a sakkal