Országos kompetenciamérés 2016.
A kompetenciamérések eredményei
A magyar köznevelés országos mérési rendszerének kiépítése 2001-ben indult el, és mára már Európa és a világ szakmailag és szolgáltatásaiban legkorszerűbb mérési rendszerei között tartják számon. Az ország összes általános és középfokú iskolájában méri a 6. 8. és 10. évfolyamos tanulók szövegértési képességét és matematikai eszköztudását.
A teljes körű mérések célja a tanulók adott képességeinek, készségeinek minél pontosabb feltérképezése. Ezért sok és sokféle, a mért területek minél részletesebb lefedését biztosító feladatokból álló feladatsorokat állítanak össze. Emellett ügyelnek arra is, hogy a feladatok között nagyon könnyű és nehezebb feladatok is legyenek, és így viszonylag pontosan össze lehessen hasonlítani a tanulók képességeit.
Az Oktatási Hivatal a mérés eredményeiről országos elemzést készített, melyet a kormányzati portálon nyilvánosságra hozott.
Iskolánkban a 2016-os év során végzett mérés eredményeiből:
Matematika, 8. osztály
Iskolánkban | 1670 |
Országos átlag | 1597 |
Általános iskolák | 1580 |
Városi általános iskolák | 1569 |
Észak-Magyarország régióban | 1537 |
Mezőkövesdi járás | 1556 |
Szövegértés, 8. osztály
Iskolánkban | 1613 |
Országos átlag | 1568 |
Általános iskolák | 1550 |
Városi általános iskolák | 1538 |
Észak-Magyarország régióban | 1504 |
Mezőkövesdi járás | 1512 |